De verbruikstests geven het werkelijke verbruik en rijbereik, die in elektrische auto’s niet alleen door de snelheid en de rijstijl maar ook door het gebruik van de verwarming en airco sterk kunnen afwijken van de WLTP-cijfers.
Tijdens elke test (met 1 of 2 inzittenden) selecteren we indien mogelijk de zuinigste rijmodi en hanteren we een rustige tot voorzichtig-vlotte rijstijl waarbij we omzichtig met het gas- of stroompedaal omspringen, op vertragingen anticiperen, hoge toerentallen vermijden en snelheidsbeperkingen respecteren.
In auto’s met een elektromotor recupereren we zoveel mogelijk remenergie, beperken we de topsnelheid tot 100 km/h en schakelen we zo weinig mogelijk de verwarming of de airco in.
Van 9 tot en met 16 december 2022 werd de Toyota RAV4 Plug-in Hybrid getest. De afgelegde afstand bedroeg 428 kilometer. Met zomerbanden (Dunlop Grandtrek …
Van 2 tot en met 9 december 2022 werd de MG MG5 Electric Long Range getest. De afgelegde afstand bedroeg 519 kilometer. Met vierseizoensbanden (Michelin …
Van 18 tot en met 25 november 2022 werd de Dacia Spring Electric 45 getest. De afgelegde afstand bedroeg 556 kilometer. Met zomerbanden (Linglong Green-Max …
Van 26 oktober tot en met 2 november 2022 werd de SsangYong Korando e-Motion getest. De afgelegde afstand bedroeg 977 kilometer. Met M+S-banden (Uniroyal AllSeasonExpert …
Van 23 tot en met 30 september 2022 werd de Renault Mégane E-Tech Electric EV60 getest. De afgelegde afstand bedroeg 890 kilometer. Met zomerbanden (Goodyear …
Van 2 tot en met 9 september 2022 werd de CUPRA Born 58 kWh getest. De afgelegde afstand bedroeg 1011 kilometer. Met zomerbanden (Continental EcoContact …
Van 13 tot en met 20 juni 2022 werd de Peugeot 3008 Hybrid4 getest. De afgelegde afstand bedroeg 558 kilometer. Met zomerbanden (Michelin e-PRIMACY; 205/55 …
We gebruiken cookies om je ervaring op onze website beter te maken. Onze cookies zijn anoniem en bevatten geen persoonlijke data. Meer over je privacy in onze Privacy Policy.