De verbruikstests geven het werkelijke verbruik en rijbereik, die in elektrische auto’s niet alleen door de snelheid en de rijstijl maar ook door het gebruik van de verwarming en airco sterk kunnen afwijken van de WLTP-cijfers.
Tijdens elke test (met 1 of 2 inzittenden) selecteren we indien mogelijk de zuinigste rijmodi en hanteren we een rustige tot voorzichtig-vlotte rijstijl waarbij we omzichtig met het gas- of stroompedaal omspringen, op vertragingen anticiperen, hoge toerentallen vermijden en snelheidsbeperkingen respecteren.
In auto’s met een elektromotor recupereren we zoveel mogelijk remenergie, beperken we de topsnelheid tot 100 km/h en schakelen we zo weinig mogelijk de verwarming of de airco in.
Van 3 tot en met 6 september 2021 werd de Jaguar I-PACE EV400 getest. De afgelegde afstand bedroeg 1162 kilometer. Met zomerbanden (Goodyear Eagle Sport; …
Van 6 tot en met 9 september 2021 werd de Range Rover Evoque P300e getest. De afgelegde afstand bedroeg 380 kilometer. Met zomerbanden (Pirelli Scorpion …
Van 31 augustus tot en met 3 september 2021 werd de Range Rover Velar P400e getest. De afgelegde afstand bedroeg 319 kilometer. Met zomerbanden (Pirelli …
Van 22 tot en met 29 april 2021 werd de Renault Twingo Electric getest. De afgelegde afstand bedroeg 496 kilometer. Met zomerbanden (Michelin Primacy 4 …
We gebruiken cookies om je ervaring op onze website beter te maken. Onze cookies zijn anoniem en bevatten geen persoonlijke data. Meer over je privacy in onze Privacy Policy.