De verbruikstests geven het werkelijke verbruik en rijbereik, die in elektrische auto’s niet alleen door de snelheid en de rijstijl maar ook door het gebruik van de verwarming en airco sterk kunnen afwijken van de WLTP-cijfers.
Tijdens elke test (met 1 of 2 inzittenden) selecteren we indien mogelijk de zuinigste rijmodi en hanteren we een rustige tot voorzichtig-vlotte rijstijl waarbij we omzichtig met het gas- of stroompedaal omspringen, op vertragingen anticiperen, hoge toerentallen vermijden en snelheidsbeperkingen respecteren.
In auto’s met een elektromotor recupereren we zoveel mogelijk remenergie, beperken we de topsnelheid tot 100 km/h en schakelen we zo weinig mogelijk de verwarming of de airco in.
Van 3 tot en met 10 maart 2020 werd de SEAT Mii Electric getest. De afgelegde afstand bedroeg 387 kilometer. Met zomerbanden (Continental ContiEcoContact; 185/50 …
Van 16 tot en met 25 september 2020 werd de Opel Corsa-e getest. De afgelegde afstand bedroeg 569 kilometer. Met zomerbanden (Michelin Primacy 3; 205/45 …
Van 25 september tot en met 2 oktober 2020 werd de Opel Grandland X Hybrid4 getest. De afgelegde afstand bedroeg 1204 kilometer. Met zomerbanden (Michelin …
In december 2019 en januari 2020 hebben we de SEAT Ibiza TGI getest. Met winterbanden bedroeg het gemiddelde CNG-rijbereik 348 km.
Testinfo:
Periode: 20-27.12.2019 / 29.01-05.02.2020Afgelegde …
In februari 2020 hebben we de nieuwe Renault ZOE Edition One R135 getest. Met winterbanden maar meestal zonder airco of verwarming bedroeg het gemiddelde rijbereik …
We gebruiken cookies om je ervaring op onze website beter te maken. Onze cookies zijn anoniem en bevatten geen persoonlijke data. Meer over je privacy in onze Privacy Policy.