De verbruikstests geven het werkelijke verbruik en rijbereik, die in elektrische auto’s niet alleen door de snelheid en de rijstijl maar ook door het gebruik van de verwarming en airco sterk kunnen afwijken van de WLTP-cijfers.
Tijdens elke test (met 1 of 2 inzittenden) selecteren we indien mogelijk de zuinigste rijmodi en hanteren we een rustige tot voorzichtig-vlotte rijstijl waarbij we omzichtig met het gas- of stroompedaal omspringen, op vertragingen anticiperen, hoge toerentallen vermijden en snelheidsbeperkingen respecteren.
In auto’s met een elektromotor recupereren we zoveel mogelijk remenergie, beperken we de topsnelheid tot 100 km/h en schakelen we zo weinig mogelijk de verwarming of de airco in.
Van 15 tot en met 22 april 2021 werd de Renault Captur E-TECH Plug-in getest. De afgelegde afstand bedroeg 355 kilometer. Met zomerbanden (Continental EcoContact6 …
Van 12 tot en met 19 februari 2021 werd de Mazda MX-30 getest. De afgelegde afstand bedroeg 299 kilometer. Met winterbanden (Goodyear UltraGrip Performance SUV …
Van 22 tot en met 29 januari 2021 werd de Jeep Renegade 4xe getest. De afgelegde afstand bedroeg 427 kilometer. Met zomerbanden (Bridgestone Dueler H/P …
Van 1 tot en met 8 december 2020 werd de Citroën C5 Aircross Hybrid getest. De afgelegde afstand bedroeg 574 kilometer. Met zomerbanden (Michelin Energy …
Van 17 tot en met 24 november 2020 werd de Volvo XC40 T5 getest. De afgelegde afstand bedroeg 547 kilometer. Met winterbanden (Pirelli Scorpion Winter …
We gebruiken cookies om je ervaring op onze website beter te maken. Onze cookies zijn anoniem en bevatten geen persoonlijke data. Meer over je privacy in onze Privacy Policy.