De verbruikstests geven het werkelijke verbruik en rijbereik, die in elektrische auto’s niet alleen door de snelheid en de rijstijl maar ook door het gebruik van de verwarming en airco sterk kunnen afwijken van de WLTP-cijfers.
Tijdens elke test (met 1 of 2 inzittenden) selecteren we indien mogelijk de zuinigste rijmodi en hanteren we een rustige tot voorzichtig-vlotte rijstijl waarbij we omzichtig met het gas- of stroompedaal omspringen, op vertragingen anticiperen, hoge toerentallen vermijden en snelheidsbeperkingen respecteren.
In auto’s met een elektromotor recupereren we zoveel mogelijk remenergie, beperken we de topsnelheid tot 100 km/h en schakelen we zo weinig mogelijk de verwarming of de airco in.
Van 8 tot en met 15 april 2022 werd de Hyundai Tucson Plug-in Hybrid getest. De afgelegde afstand bedroeg 722 kilometer. Met zomerbanden (Michelin Primacy …
Van 19 tot en met 26 november 2021 werd de CUPRA Formentor e-Hybrid getest. De afgelegde afstand bedroeg 593 kilometer. Met winterbanden (245/40 R 19) …
We gebruiken cookies om je ervaring op onze website beter te maken. Onze cookies zijn anoniem en bevatten geen persoonlijke data. Meer over je privacy in onze Privacy Policy.